Logo

Salgs- & leveringsbetingelser

Slik handler du

For å handle hos Drømmehuset, organisasjonsnummer 957623034 MVA, Sovgruppen AS, sin nettbutikk skal du igjennom følgende trinn etter at du har lagt dine varer i handlekurven.

  1. Gå til HANDLEKURVEN og gå igjennom din ordre. Det er mulig å justere din ordre på ordre-oversikten, sjekk at riktig antall stemmer.
  2. Gå videre til GODKJENNELSE OG BETALING, tast inn dine personlige opplysninger og evt. alternativ leveringsadresse.
  3. Etter det kommer våre HANDELSBETINGELSER (Salgs- og leveringsbetingelser) opp, og du må BEKREFTE våre handelsbetingelser og klikk FORTSETT TIL BETALING.
  4. Du vil da bli videresendt til et nytt vindu, hvor du via en sikker forbindelse kan gjennomføre din betaling.
  5. Etter gjennomført betaling, vil du både se en ordrebekreftelse på din skjerm og få denne sendt til den epost-adressen du har oppgitt ved ditt kjøp.

Betaling

På www.drommehuset.no kan du enten betale med følgende kort: VISA, MasterCard og Maestro.

 

Levering

Ordrer bestilt i Drømmehuset sin nettbutikk kan leveres i Norge. Vi sender dine varer ­3-6 arbeidsdager fra din ordre er godkjent og betalt. Alle ordrer leveres som pakkepost med UPS. Ordrer over kr 1.000 leveres fraktfritt til en adresse Norge.

For større møbler tilkommer et ekstra fraktgebyr.

 

Bytte & Retur

Angrefrist
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Du har 14 dagers angrefrist når du handler i nettbutikken til Drømmehuset. Returretten starter fra den dagen du mottar pakken.

Du skal da innen 14 dager fra du har mottatt pakken gi oss beskjed om du ønsker å bytte varen. Det skal gis skriftlig henvendelse til info@drommehuset.no eller ved å benytte deg av vedlagt returskjema. I din meddelelse skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å benytte din returrett. Har du mistet din returseddel, er du velkommen til å laste ned dette standardskjema her.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Du tar risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc.

Om din håndtering av varen innebærer en nedsatt verdi av denne, vil vi trekke fra summen som tilsvarer den nedsatte verdien.

Beløpet betales tilbake til samme betalingskort som pengene ble trukket fra ved kjøpet.

Eventuell returforsendelse må betales av deg.

 

Retur sendes eller levers til:

Vika sov & bad,

plan 3 i House of Oslo,

Ruseløkkveien 26,

0251 Oslo

Se kundeservice

 

Unntak fra Angreretten

Når produktet ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde og dette skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side, frafaller Angreretten. Angreretten frafaller også når den samlede kjøpesum (inkludert frakt- og tilleggskostnader) er under, kr 300.

 

Uavhentede pakker

UPS sender ut melding straks pakken ankommer ditt lokale postkontor. Deretter sendes det en påminnelse om uavhentet sending etter 7 dager. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss.

Vi forbeholder oss retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes per dags dato, kr 200 eks. mva. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

 

Å unnlate å hente pakken, er ikke det samme som å benytte seg av angreretten! Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte oss for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss. 

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen, eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

 

Transportskade og reklamasjon

Hvis du vil klage på ditt kjøp, skal du rette henvendelse til info@drommehuset.no. Vi anbefaler, at du kontrollerer din ordre for eventuelle feil og mangler, så snart du har mottatt varen. Skulle pakken ha minste tegn på skader og emballasje ikke intakt, bør klagen din rettes til posten/bud.

Skulle du være så uheldig at din ordre har blitt levert med feil eller skader, må du kontakte oss så fort som mulig via epost på info@drommehuset.no eller på tlf.: +47 48 88 01 38.

Reklamasjon
Før feil meldes til oss, bør du undersøke om hva feilen skyldes. Dersom du kan sannsynliggjøre at produktet ikke fungerer slik vi har beskrevet at det skal gjøre, må du melde dette til info@drommehuset.no. Du må snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av oss, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med selger, betaler ikke selger disse utgiftene.

Ved alle henvendelser må du alltid oppgi ditt kundenummer og ordrenummer, så vi raskt kan hjelpe deg.

 

Persondatapolitikk

For at du kan inngå avtale med oss på www.drommehuset.no, har vi bruk for følgende opplysninger: navn, adresse, telefonnummer, epost.

Vi beholder registreringen av dine personopplysninger med det formål at det kun skal leveres varen til deg. Personopplysningene registrert hos Drømmehuset oppbevares i fem år, etter det slettes opplysningene.
 

 

Kjøpsbetingelser

Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer 25 % moms dersom ikke annet er angitt.
Siden oppdateres kontinuerlig hvilket garanterer at prisene alltid er aktuelle. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.

Forsendelse
Alle leveringer skjer via UPS. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 3-6 virkedager avhengig av hvilken tid på døgnet bestillingen gjøres, og om varene er på lager. Du vil få beskjed når varene er utsendt. Du vil også få utgitt et sporingsnummer.

Det er en fast fraktkostnad på, kr 135, i Norge. Fri frakt over, kr 1000.

Generelt

Kundens plikter
Du må være over 18 år for å være kunde.

Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.

 

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.


Handelsbetingelsene ble sist oppdatert (13.10.2017)

Aksepter informasjonskapsler fra denne siden

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å huske din bruk, og forbedre din opplevelse av nettstedet.
Du kan alltid slette lagrede informasjonskapsler under innstillinger i din nettleser.
Les mer om informasjonskapsler her.

Ikke aksepter informasjonskapsler.
Kun aksepter funksjonelle informasjonskapsler.
Aksepter alle informasjonskapsler.